Osatoteutuksen tuloksena on merkittävä muutos yrityskentässä. Kaupunki avaa toimintojaan yksityiselle ja kolmannelle sektorille, joka lisää yritystoimintaa ja työpaikkoja alueella. Yhteiskehittämisessä asukkaat, opiskelijat, tutkijat, yritykset ja kaupungin edustajat luovat yhdessä ratkaisuja arjen tarpeisiin. Oulun palvelujen järjestämisen päälinjaukset ovat asiakaslähtöisyys, monialaisuus, monikanavaisuus, monituottajuus ja talouden hallinta.

Asioinnin ja asiakasohjauksen kehittämisessä Oulun kaupunki tavoittelee toimintamallia, joka sisältää linjatusti toteutetut monikanavaiset palvelut ja selkeästi nykyistä parempaa asiakkuudenhallintaa. Toimintamallissa huomioidaan yritysten ja kolmannen sektorin vaihtoehtoiset tai korvaavat palvelut julkisten rinnalle. Asioinnin toimintamalli toimii alustana palvelutarjottimille ja keskitetyn asiakaspalvelun toiminnalle yritysten palvelujen informoinnissa kuntalaisten palveluvaihtoehtoina. Kaupunki pilotoi myös uusia tapoja toimia, tarjoamalla tiloja ratkaisukehittäjien ja kuntalaisten keskinäisen vuorovaikutuksen vahvistamiseen.  Kirjasto avoimen innovaation ja osallisuuden kokeilupisteenä luo yrityksille mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiseen.

Osatoteutuksen toimenpiteet asettuvat seuraaviin teemoihin:

  • Asioinnin toimintamallin kehittäminen
  • Monikanavaisuuden ja keskitetyn asiakaspalvelun toimintamallin kehittäminen
  • Asiakasohjaus ja asiakkuudenhallinnan kehittäminen
  • Innovatiivisten ratkaisujen yhteiskehittäminen

Yhteyshenkilö: Krista Piippo, krista.piippo@businessoulu.com, puh. 0447031211

Lue lisää!

Ajankohtaista