Monikanavaisella asiakaspalvelulla tarkoitetaan toimintatapaa, jossa kaikki asiakkaan kannalta hyödylliset asiointitavat kootaan yhdeksi kokonaisuudeksi. Kunkin palvelun ja -kokonaisuuden osalta määritetään asiakaslähtöisesti sopivat asiointitavat ja -ajat osana palveluverkon kokonaissuunnittelua.

Asiakas- ja palveluohjauksen tavoitteena on löytää asiakkaalle parhaat mahdolliset ratkaisut hänen toiveidensa ja tarpeidensa mukaisesti ratkaisukeskeisellä toimintatavalla.  Asiakas- ja palveluohjauksessa tarjolla on sekä julkisen- yksityisen-, sekä kolmannen sektorin tarjoamia palveluita, jotka ovat saatavilla yhdestä paikasta.

Toimenpiteitä

  • Yleiskuvaus asiointipalvelumallista ja kaupunkikohtaisia käytännön esimerkkejä
  • Monikanavaisuuden kehittäminen asiakasneuvonnassa